פילאטיס- אימון הכושר בשביל כולם

פילאטיס- אימון הכושר בשביל כולם

ינואר 23, 2017 0 By admin

פילאטיס כחוג ספורטיבי כובש, היא שיטת אימון גופנית בשיטה שכבר הפכה מזה תקופה ארוכה לשיטה מאד אהודה ופופולארית בקרב כל המתעמלים. פילאטיס מטרתה לחזק את כל המערך של השרירים השונים בגוף ובמהותה היא מיועדת לצורך ייצוב וחיזוק הגוף, הגמשת השרירים החיצוניים והפנימיים הכללים בגוף. למעשה התמקדות בנשימות, בריכוז וכן בכל שריר בגוף נלקח בחשבון בחוג פילאטיס.

אם בחרתם בחוג הפילאטיס בחרתם בחוג מהנה במיוחד וגם שונה מאד מכל מה שלרוב מוכר מתחום ההתעמלות והספורט. מכל שיטות האימון השונות והאחרות העובדות על כל חלקי הגוף יחד כיחידה אחת למשל בריצה או בפעילות אירובית אחרת, לעומת זאת בפילאטיס שיטת האימון חדשנית ומיוחדת המתמקדת בתהליכי התנועות הכללים של הגוף, וכך המתעמל למעשה מפעיל את כל שרירי גופו החל מלמעלה ועד למטה, בעבודה פרטנית וממוקדת מבלי לדלג על שום חלק. הפילאטיס הוא סוג של התעמלות היוצרת שליטה כללית- ליצור סוג של שליטה גופנית בה המתעמלים שולטים בגופם ביחד עם התודעה שלהם והנפש שלהם לאורך כל התרגילים בחוג.

הפילאטיס שהחל לכבוש את המתעמלים כולם החל למעשה מן האמונה שתנועותיו הטבעיות של האדם קרובות באופן רב לתנועות הקיימות גם בטבע, ובכדי ליצור את האיזון הגופני הכללי שיכול לשלב בהצלחה כוח בשילוב של גמישות וכן ליצור הקפדה רבה יותר על נשימות נכונות ועמוקות.

חוג פילאטיס הוא חוג אימון המשלב למעשה בין שיטת האימון המערבית העיקרית שהיא יותר דינאמית, לבין שיטה רגועה יותר והרמונית לשם איזון גוף ונפש וריכוז כללי במגוון התנועות- בדומה לאימון בחוג היוגה למשל. עם שיטת הפילאטיס ישנן עשרות תרגילים מגוונים ורבים וכן מכלול של תנועות רבות אותן המתעמל צריך לבצע בצורה מדויקת ואיכותית ביותר וכן להתרכז בנשימה. כך שכל מערכות השרירים יפעלו אם אלו שרירי הבטן, שרירי הגב, השרירים בחזה ולמעשה כל עשרות הנקודות המרכזיות בגוף. כך נוצרות טכניקות שליטה וטכניקות איכותיות לנשימה עם התרכזות על כל חלק וחלק בגוף, ולמעשה כל מתעמל יכול להתחבר לשיטת האימון המצוינת הזו ובעיקר ליהנות מכל רגע במהלך התרגול.