מנוי ללא התחייבות – נקודת אור למתאמנים בחדר הכושר

מנוי ללא התחייבות – נקודת אור למתאמנים בחדר הכושר

אפריל 24, 2017 0 By admin

בין אם אתם מבלים כבר שנים רבות בתור מנויים לחדר כושר, ובין אם אתם מנויים חדשים, אין אחד שלא מכיר את התנאים לגבי הרשמה למנוי.

רוב מדובר במנוי לחודש, חצי שנה או שנה, כאשר התשלום המשתלם ביותר הוא מנוי לשנה, ובו אתם זוכים לקבל כניסה חופשית לחדר הכושר מתי שתרצו כמה שתרצו.

אחרונה, חל חוק על מכוני הכושר להעניק למתאמנים מנוי ללא התחייבות. עד כה, תנאי הביטול בחדרי הכושר השונים כוללים תשלום אקסטרה על משך כל החודשים בהם פעלתם במכון הכושר, עד לרגע בו אתם מבקשים לעזוב. כלומר, אם בעבר רכשתם מנוי שנתי לחדר הכושר, והייתם מעוניינים להפסיקו לאחר שבעה חודשים,  היה עליכם לשלם סכום מסוים פר כל חודש שהייתם מנויים. מנוי ללא התחייבות שובר את כלל זה.

אז מי הרוויח ומי הפסיד?

חדרי הכושר יצאו בהחלט מורווחים מכל העסקה הזו, ומי שנפגע היה בעיקר קהל לקוחותיהם, שמצא עצמו מתחייב לעיתים לפעולה שלא יודע בוודאות שיוכל לעמוד בה. הרי כאשר אדם מתחייב למנוי לשנה, יכולות לקרות סיבות רבות בפתאומיות שיצריכו ממנו לבטל את המנוי, שלא תמיד באשמתו. בין אם מדובר במעבר דירה פתאומי, נסיעה לחו"ל לזמן ארוך, פציעה קשה או חלילה מחלה. כל אלה גורמים אשר לא מאפשרים בידי הלקוח להמשיך להתאמן בחדר הכושר, ובכך לדרוש לביטול המנוי, ולגבות ממנו כסף רב.

האם החוק החדש באמת ישפיע?

כתוצאה מכך, החוק החדש מטעם הוועדה הכלכלית של הכנסת, טוען כי מעתה מנוי בחדר הכושר יהיה מנוי ללא התחייבות. יש לציין כי החוק משתייך גם למנויים בבריכות שחייה, מכוני ספא, ושירותי אספקת מים מינרלים. מנוי ללא התחייבות, כוונתו, הפסקת המנוי בכל זמן שתרצו ללא עלות נוספת, בהתראה של ארבע-עשר יום מראש. מנוי ללא התחייבות מאפשר למתאמן חדש יוכל לבחור מעתה ואילך בין רכישת מנוי שנתי לחודשי, ולהחליט לבטלו ללא חשש. חוק זה מצוין במיוחד עבור מתאמנים חדשים, אשר על פי רוב לא נוהגים לבקר בחדר הכושר, ורוצים לבחון את האופציה כמתאימה או לא מתאימה עבורם.