ביטוח לקבלנים | ביטוח כל הסיכונים | עבודות קבלניות – ביטוח עבודות קבלניות

ביטוח לקבלנים | ביטוח כל הסיכונים | עבודות קבלניות – ביטוח עבודות קבלניות

ינואר 14, 2016 0 By admin

ביטוח עבודות קבלניות

אם אתם רוצים לרכוש ביטוח עבודות קבלניות – עליכם לדעת שביטוח עבודות קבלניות הוא פוליסה מורכבת  – כשהכיוון הוא לתת כיסוי ביטוחי נכון לקבלן המבצע עבודות ופרוייקטים .

ביטוח עבודות קבלניות הוא ביטוח שלא רק מכסה את העבודה או הפרוייקט – אלא גם את החומרים או ציוד נלווה של העבודה הקבלנית – וכן אחראויות כלפי צדיים שונים נוספים .

תקופת הביטוח – של ביטוח עבודות קבלניות – היא מתקופה ההתחלה של העבודה הקבלנית – רגע העלייה לקרקע – ועד רגע מסירת המפתחות לידי הלקוח הסופי .

תקופה זו של הקמת הפרויקט הנכללת בביטוח עבודות קבלניות יכולה להימשך שנה , ואולי אף להתפרס על כמה שנים .

כמו כן  יכול להיות , שגם אחרי נתינת המפתח ליד הלקוח עדיים יש שאריות למשל עבודות תיקון אטו תחזוקה מצד הקבלן .

אמרנו שביטוח עבודות קבלניות מכסה עד למסירת המפתח – התוספת הזו ניתנת להתווסף לביטוח עבודות קבלניות – כשהיא מוגדרת כתקופת תחזוקה .

מתי מתחיל ומתי מסתיים ביטוח עבודות קבלניות ?

תחילת הביטוח – נמדדת כמאוחר מבין – התאריך הרשום בפוליסת ביטוח עבודות קבלניות לבין זמן התחלת שימת הציוד באזור העבודה .

לכן יכול להיות שהביטוח יתחיל יותר מאוחר מהמועד הרשום בפוליסה במקרים מסויימים .

לגבי זמן סיום הביטוח  – כנ"ל זה לא מחייב שמה שרשום בפוליסה – הוא יהיה תאריך סיום הביטוח . הזמן המסיים את הביטוח יהיה המוקדם מבין – המסירה ללקוח , או התאריך הרשום בפוליסת הביטוח .

האם חברת הביטוח תוכל לבטל את הפוליסה ?

בפוליסות שונות – ישנו סעיף המאפשר לחברת הביטוח לבטל את הביטוח בנסיבות שונות – בפוליסה זו אין סעיף כזה – והאפשרות לבטלה היא רק אם המבוטח רימה – או לא שילם .

מי הם המבוטחים בביטוח זה ?

בביטוח זה קיימים עוסקים שונים אשר הפוליסה יכולה לכסות אותם – אנשים כמו משקיעים , כמו יזמים , בעלי קרקעות , קבלנים וכו .

החלק הראשון בביטוח זה – מכסה את העבודות להקמת הפרויקט – וסביבת הכיסוי שלו מכסה סיכונים שונים – כולל כל סיכון רלוונטי אפשרי .

אז אם אתם קבלנים , יזמים משקיעים או קשורים לענף הקמת פרוייקטים קבלניים – כדאי לכם מאד לעשות את הביטוח – הרי נזק זה לא דבר שבשליטתנו – אולם אנו לא רוצים להיות נתבעים אודותיו – לכן כדי למזער את הסיכוי להיתבע או כדי לדאוג לכיסוי עקב נזק או אובדן – עלינו לדאוג לכיסוי מתאים – שייתן לנו תחושת ביטוחן – שעה שאנו מקימים פרוייקט כה מורכב וסבוך – פרוייקט קבלני