לאימוני פילאטיס יתרונות גדלים שכדאי לכם להכיר

לאימוני פילאטיס יתרונות גדלים שכדאי לכם להכיר

פברואר 26, 2018 0 By admin

אין ספק כי טרנד הבריאות, הכושר ושמירה על אורך חיים בריא נתפס בשנים האחרונות אצל רבים מאיתנו. עצם המודעות הגבוהה לכל נושא זה, הביאה עמה בשורה חדשה מגוונת בתחום סוגי האימונים הגופניים השונים.

כיום, ניתן למצוא שלל סוגי אימונים המטפלים בגוף ובנפש ולקוחים מתרבויות שונות ומדינות שונות. ההיצע הרחב בתחום זה אפשר לרבים להתחיל להתאמן באופן קבוע, מה שבעבר אולי לא היה קורה לולא אותם סוגי אימונים.

בין האימונים ניתן למצוא יוגה, טאי צ'י, TRX, זומבה וכן פילאטיס. אימון הפילאטיס נחשב לפופולארי במיוחד, כיוון שלמעשה פותח לנו דלת לעולם חדש של כושר גופני: לא מדובר באימון עצמי על מכשירי חדר הכושר, ומנגד, גם לא מדובר באימון ריצה או אימון העובד על סיבולת לב הריאה שלנו. אימון הפילאטיס הוא רגוע, איטי, ועובד על כל שריר בנפרד, ומתאים בדיוק לכל אותם האנשים המחפשים לחזק ולייצב את הגוף שלהם, מבלי הצורך לרוץ, לקפוץ או לדווש. אז נכון, אמנם לא מדובר פה על אימון אינטנסיבי לשריפת קלוריות, אך עם זאת מדובר באימון שייתרום לגוף שלכם רבות בטווח הארוך.

גשר אחורי

אימון נכון משפר את אורך החיים

במהלך היום יום שלנו, רובנו הולכים לעבודה ומבלים בה את רוב שעות היום שלנו. כאשר מדובר בעבודה מול מחשב, אנו מעבירים את כל יום העבודה בישיבה. מכאן, שהגוף שלנו אינו זז מספיק, השרירים מתכווצים ונעשים פעילים פחות ופחות, מה שמצריך אותנו למצוא פתרון יצירתי להזזתם באופן נכון.

אימוני פילאטיס מתאימים לכל אדם, לא משנה מה גילו או מינו. אימוני הפיאלטיס מעניקים שילוב מושלם בין הגוף לנפש ולמעשה במהלך האימון ובסיומו, לא תוכלו שלא להרגיש את השפעותיו, הן על השרירים שלכם והן על הנשמה שלכם שתרגיש הרבה יותר מסופקת.

מתלבטים האם להתחיל לבצע אימוני פילאטיס? הנה עשרה יתרונות של הפילאטיס שכדאי להכיר:

  1. מתאים לכל רמת כושר גופני – אתם לא צריכים להיות ספורטאים המתאמנים כבר שנים, אלא להפך. אימון הפילאטיס מתאים לכל רמת כושר גופני, גם לכאלה אשר לא עשו ספורט מימם. במהלך האימונים תעבדו על הגוף שלכם, ובין אימון לאימון  כבר תוכלו לשים לב לשיפור החל בגופכם.
  2. משקם פציעות – בשונה מענפי ספורט גדולים ופופולרים, שבהם אנו עלולים לחטוף פציעות כאלה ואחרות, באימון הפילאטיס המצב הוא בדיוק להפך. לאימוני הפילאטיס מגיעים הרבה פעמים אנשים אשר סובלים מפציעות קודמות כמו פריצות דיסק, בעיות ברכיים ועוד. למעשה, אימוני הפילאטיס עוזרים לאותם אנשים ומקלים על הכאבים והפציעות שלהם, ונחשבים מומלצים בדיוק למצבים כאלה.
  3. מקל על כאבי גב – במציאות של 2018, כאשר כולנו נמצאים זמן רב מול מסכים (בין אם סמארטפון, מחשב, טאבלט או טלוויזיה) הגב שלנו הוא אחד האיברים שנפגע ברמה הגבוהה ביותר. הגוף שלנו מכופף כאשר אנו פונים להסתכל אל המסך, מה שעלול לגרום לכאבי גב רבים במיוחד. אימוני הפילאטיס עובדים היטב על שרירי הגב ויכולים להקל על כאבי הגב הקטנים והיומיומיים.
    שיעור פילאטיס מכשירים
  4. חיזוק שרירים – הגוף שלנו הוא כמו מכונה. כמו כל מכונה טובה, גם הגוף שלנו נוטה להשחק עם השנים. אם בעבר הרגשנו קלילים וגמישים בכל חלק בגופנו, הרי שכיום סביר להניח כי המצב אינו כך. אימוני הפילאטיס מסייעים לחיזוק השרירים, ולשמירה על שיווי המשקל, מה שגורם לנו להרגיש חזקים יותר ובריאים יותר. 
  5. שיפור היציבות – באמצעות אימון הפילאטיס אנו למדים כיצד לשמור על יציבות נכונה של הגוף. יציבות נכונה יכולה למנוע בעיות בריאותיות וכאבים למיניהם. בנוסף לכך, אימוני פילאטיס מסייעים לחיזוק וגמישות של עמוד השדרה שלנו כך שיהיה חזק יותר ובריא יותר.
  6. עבודה על כל שריר – בשונה מאימונים גופניים אחרים, כמו למשל ספינינג או ריצה, בהם עובדים על חלקים ספציפיים בגוף, באימוני הפילאטיס כל שריר ושריר בגוף שלנו מקבל התייחסות אישית. שיטת הפילאטיס עומדת על כך כי אנו צריכים לטפל במכלול השרירים שלנו, וכי עבודה איטית ונכונה יכולה להניב תוצאות טובות. כך למשל, במהלך אימון פילאטיס אחד תוכלו למצוא את עצמכם מחטבים גם את הרגליים שלכם, גם את שרירי הבטן, שרירי האגן, הזרועות והישבן. כל זאת באימון אחד.
  7. שיפור מערכת הנשימה – אחד היתרונות הבולטים והעיקריים של אימוני הפילאטיס. כאמור, הפילאטיס יוצר שילוב מופלא בין גוף לנפש. זאת באמצעות הנשימות שלנו, שהן חלק בלתי נפרד ממהלך האימון. שילוב הנשימות לתרגילי השרירים יוצרים עבורנו הרמוניה בגופנו ומשפרת לנו את איכות החיים. כמו כן, מדריכי הפילאטיס המנוסים ידריכו אתכם שלב אחר שלב בנשימה נכונה במהלך התרגילים.
  8. אימון לנשמה – מעבר לתרומה הגופנית שאנו מקבלים כתוצאה מאימוני הפילאטיס, אנו מקבלים גם תמורה רוחנית. אימון הפילאטיס יכול לסייע לנו בהעלאמת תחושות נוקשות, חוסר נוחות, עצבנות, מתח נפשי, עייפות גופנית וכן מצבים נפשיים אחרים שמפריעים לנו בדרך כלל. למעשה, אימון הפילאטיס קורא לנו להקשיב לגוף שלנו ולהתחבר אליו ברמה העמוקה ביותר.
  9. גיוון – לשיטת הפילאטיס מגוון פנים: אפשר להתאמן באופן עצמאי, בקבוצה עם מדריך מנוסה, וכן עם מכשירים מותאמים. ישנם מכשירים המסייעים לאימוני הפילאטיס, ועוזרים לגוף שלנו להגיע לתוצאות טובות יותר. כך למשל מיטת פילאטיס ייחודית, או אלמנטים נוספים כמו כדור, גומיות נמתחות ועוד. מעבר לכך, ישנם תרגילים מסוימים שניתן ואף מומלץ לבצע בזוגות, מה ששובר שגרה ונתפס כמהנה במיוחד.
  10. מיקום גיאוגרפי – מכיוון שאימוני הפילאטיס נתפסים כפופולאריים במיוחד בזמן האחרון, תוכלו למצוא מדריכי פילאטיס וסטודיואים לפילאטיס כמעט בכל מקום ברחבי הארץ. תוכלו למצוא מאמנים אישיים, מאמני קבוצות ואפילו שיעורי פילאטיס בחדרי הכושר השונים הקרובים לביתכם.