מהו אימון פילאטיס

מהו אימון פילאטיס

יולי 25, 2017 0 By admin

בשגרת יום יום כה לחוצה אינטנסיבית, חשוב מאוד לדעת לשמור על הגוף שלנו מאוזן, ובכך גם על הנפש. איזון בגוף ובנפש יגרום לנו לחיים מלאים ומאושרים יותר

אחת הדרכים ליצור איזון בגוף ולדעת להשאר שפויים גם ברגעים הקשים והמלחיצים ביותר היא שיטת הפילאטיס. באמצעות הפילאטיס אנו יכולים להכיר את הגוף שלנו בצורה הכי עמוקה שיש, באופן איכותי ואינטימי אשר יעשה לנו טוב לנשמה. שילוב בין עבודה ממוקדת על השרירים, הקניית גמישות ויציבות לגוף לבין נשימה נכונה, יעניקו לנו את התוצאה הרצויה – נפש בריאה בגוף בריא.

אם כן, אימון פילאטיס כבר נמצא בתודעה שלנו די הרבה שנים, אך למרות זאת אנשים עדיין לא יורדים לסוף דעתו של האימון ולא מבינים בדיוק מה הוא ומה מטרתו. על מנת להבין היטב את שיטת אימון הפליאטיס, חשוב לחזור אחורה תחילה למקורות, ולהבין מניין הגיע אלינו בכלל.
ג'וזן פילאטיס, ממציא אימון הפילאטיס מצא עצמו כלוא במחנה ריכוז במלחמת העולם הראשונה. על מנת לא לנוון את שריריו בתוך המחנה, הוא החל לפתח תרגילים המותאמים לתנאים ששהה בהם. מספר שנים לאחר המלחמה, הגיע פילאטיס לארצות הברית, והקים עם אשתו את סטודיו לריקוד בניו יורק. פיאלטיס הכניס את הטכניקה הייחודית שלו לעולם המחול ובכך שיפר את ביצועי הרקדנים. בין היתר הושפע פילאטיס גם מתורות המזרח, ומכאן הקשר העמוק לנשימה נכונה תוך כדי האימון.

השנים עברו והשיטה החלה להשתכלל ולהתפתח עוד יותר, עד שהגיעה למה שאנו מכירים כיום. למעשה, אימון פילאטיס הינו אימון אינטנסיבי מצד אחד, ורגוע מאוד מצדו השני. זאת מכיוון שמדובר על עבודת שרירים חזקה וקשה מאוד, תוך כדי שמירה על ריכוז ונשימות מדודות. בזכות הנשימות, השרירים שלנו יכולים להגיע למקומות שכלל לא ידענו עליהם, ולהקנות לנו גמישות גבוהה, שרירים ארוכים וקורדינאציה משופרת.

כאמור, נפש בריאה בגוף בריא, וגוף מאוזן לחיים מאוזנים, ומכאן שפילאטיס בגרייט שייפ הוא עוד שלב בתהליך של חיים בריאים מלאים ומאושרים.

שיטת הפילאטיס מבוססת על מספר עקרונות חשובים, שיש ליישם אותם בכל זמן האימון:

  1. נשימה – העוזרת לשלוט בתנועה ומרגיעה את הגוף. מהווה מרכיב חשוב באימון.
  2. מרכז (ליבת הגוף) – חיזוקו והגמשתו למען הפחתת סיכויים לפציעות ומניעת כאב.
  3. הפרדה – לדעת להפעיל אזור מסוים בגוף דרך הראש.
  4. ריכוז – תשומת לב לכל תנועה, להקשיב לגוף ולשרירים שלנו ולעבוד עליהם באיטיות כדי להגיע לתוצאה הרצויה.
  5. שליטה – בכל חלקי הגוף
  6. דייקנות – בכל תרגיל, תנועה, או ביציבה, על מנת ליצור הרמוניה לגוף.
  7. זרימה – התרגילים מתבצעים באופן שוטף, זורם, רצוף וחלק.

כיום, אימון הפילאטיס נחשב לאחד האימונים הפופולריים והאהובים בישראל, וניתן למצוא אותם כמעט בכל מקום בארץ. בין אם במכוני הכושר השונים, או בין בסטודיואים ספציפיים המתמחים לשיעורי פילאטיס. השיעור מועבר על ידי מדריכים מנוסים, אשר נותנים יחס אישי ובודקים שהמתאמנים מבצעים את התרגילים נכונה.

גם אם בהתחלה האימון נראה לכם קצת קשה, אל תתייאשו, ככל שתתמידו תראו תוצאות טובות ומהירות יותר.