הקיץ מתקרב: דברים שאת חייבת לדעת על חיטוב הגוף במועדון ספורט הקרוב לביתכם

הקיץ מתקרב: דברים שאת חייבת לדעת על חיטוב הגוף במועדון ספורט הקרוב לביתכם

מאי 7, 2018 0 By admin

כי בתכלס, מי לא רוצה להראות טוב בקיץ? עונת הקיץ מתקרבת ורבים מתחילים לפקוד באופן יומיומי את מכוני הכושר, קבוצות הריצה והאימונים השונים. אך מה באמת חשוב שנדע בכל הנוגע לחיטוב הגוף שלנו, כדי שנעשה זאת באופן בריא?

ללא ספק טרנד אורך החיים הבריא הגיע כמט לכל מקום בעולם. כבר לא עוד דיאטות כסאח רצחניות על מנת לרדת במשקל הגוף, אלא מעתה אכילה נכונה בשילוב עם ספורט וכושר גופני. רבים הבינו כי זהו המתכון המנצח על מנת להגיע לתוצאות הרצויות ולהשיל במשקל הגוף תוך כדי חיזוקו וחיטובו.

עם זאת, לא מדובר במשימה פשוטה ועל מנת לחטב את הגוף ולהגיע לתוצאות הרצויות ישנו צורך לעשות שינוי קל באורח החיים שלנו. השינוי בא לידי ביטוי בשני מרכיבים עיקריים: שינוי התזונה שלנו, ושינוי הכושר הגופני שלנו.

תזונה

תזונה בריאה בשילוב עם כושר בריא משפיעה במידה רבה על נראות הגוף שלנו, על משקל גופנו ועל הבריאות שלנו. כאשר אתם מעוניינים להתחיל לצרוך תזונה בריאה, מומלץ שתקפידו על מספר דברים:

  1. הקפידו לאכול לפחות 2-2.2 גרם חלבון, על כל ק"ג ממשקל גופכם. למעשה חלק קטן מכמות החלבונים שצרכו יבואו על חשבון הפחמימות שלכם, וימנעו מהגוף שלכם להגיע לרמת סוכר גבוהה מידי בגוף.
  2. בררו את הפחמימות שלכם – כאשר רוצים לחטב את הגוף, יש להחליף את סוגי הפחמימות שאתם צורכים מפחמימות פשוטות, בפחמימות מורכבות מלאות. זאת על מנת לא להכניס לגוף שלכם חומרים מיותרים שיכולים להפריע בתהליך החיטוב כמו עודף סוכר ושומן. כך למשל, תוכלו לאכול לחם שחור במקום הלחם הלבן המסורתי, לשלב סלק ירקות עשיר עם פסטה או אורז ולצרוך כמות קטנה יחסית של פירות.
  3. שומנים – למרות שאנו רוצים להתחיל בתהליך חיטוב, עדיין ישנו הצורך של הגוף שלנו לצרוך שומן. שומן יכול לסייע לנו להוריד את העומס הגלקימי של הארוחה, לאזן את רמות הכולסטרול הרע או הטוב ואפילו להגביר את הרגישות לאינסולין. כמו כן הכל תלוי בכמות. במידה ותאכלו כמות קטנה יחסית של שומן איכותי, הגוף שלכם יצליח לשורף יותר שומן. כאשר השומן בגוף שלנו נמצא בירידה או בחוסר, הגוף שלנו אוטומטי נכנס למצב של "מגננה" ומתיל לשמור על כל מאגרי השומן הקיימים אצלנו.
    על מנת לצרוך מזונות עם כמות שומן איכותית תוכלו לאכול שמן זית, שמן דגים, שמן קנולה, אגוזי מלך, שקדים, אבוקדו, טחינה וזיתים.

    ויטמין C

    חישוב נכון של התזונה

כושר גופני

מכיוון שתזונה נכונה אינה מספיקה דיה להגיע לתוצאות ראויות בנוגע לחיטוב הגוף, יש צורך להתחיל ולהתמיד עם אימוני כושר גופני, שיחזקו לנו את השרירים, יחטבו לנו את הגוף ויגרמו לנו להרגיש בריאים יותר וקלילים יותר.

ישנם סוגים רבים של אימוני כושר, אל כן תוכלו לבחור את אלה המועדפים עליכם. עם זאת, שימו לב כי אתם משלבים שני סוגים שונים של אימונים: אימוני סיבולת לב ריאה כמו ריצה, אירובי או זומבה, אימונים אשר מסייעים בשריפה רבה של קלוריות ומפתחים את הכושר שלכם. בתור התחלה, מומלץ להגיע ל200-220 דקות שבועיות של פעילות אירובית כזאת או אחרת, עם הקפדה על יום מנוחה אחד לפחות. כמו כן, מומלץ לשלב אימון משקולות לפני הפעילות האירובית.

מתיחות

התמדה תניב תוצאות

הסוג השני של האימונים הינו אימוני שרירים ומתיחות ואימוני עיצוב הגוף. אימונים אלה דואגים לכל שריר ושריר בנפרד, מחזקים אותם ומעניקים להם גמישות ואריכות ימים. אימון מומלץ העונה על צורך זה הוא אימון הפילאטיס למשל.

אימוני פילאטיס תוכלו למצאו כמעט בכל מקום הנמצא קרוב לביתכם, אני לדוגמה מתאמנת במועדון ספורט בבאר שבע כ 10 דקות הליכה מהבית. בין אם חלק משיעורי חדרי הכושר או בין אם כשיעורים במקומות פרטיים ברחבי העיר. שיעורי הפילאטיס משלבים יחד עם המתיחות גם אימון על הנשימה ובכך יוצרים הרמוניה בין גוף לנפש. אימוני הפילאיס תורמים רבות לחיטוב הגוף, מפאת העובדה כי התרגילים המתבצעים בשיעור הינם מתמשכים ואיטיים, כך שהעבודה עליהם נעשית בצורה יסודית.

את תרגילי הפילאטיס תוכלו לבצע בשתי דרכים: האחת היא באמצעות מזרון ותרגילים הנקראים "תרגילי רצפה", והשניה היא באמצעות מכשירים מיוחדים המשמשים לאימוני הפליאטיס. תחום זה נקרא למעשה "פילאטיס מכשירים" ומשלב של מכשירים אשר תורמים להתנגדות של הגוף ובכך מסייעים רבות לביצוע התרגילים ולחיזוק אותם שרירים. מכשירים כמו מיטת רפורמר, כדורי כוח, ומכשירי טרפז.