תרגול יוגה בבית – איך עושים את זה נכון?

תרגול יוגה בבית – איך עושים את זה נכון?

אוגוסט 3, 2022 0 By admin

רוצים ליהנות מהיתרונות הרבים של יוגה אבל מתקשים למצוא זמן להגיע אל חדר הכושר? אל דאגה. כל מה שנחוץ לכם הוא מזרון יוגה אחד והרבה מוכנות לראות תוצאות

 

מתאמנים רבים שמתאהבים ביוגה בחדר הכושר שלהם, מעוניינים להמשיך ולשלב בבית כמה מהתרגילים שלמדו. הבעיה היא שאת האווירה הרגועה באולם מחליפה הכביסה שממתינה לנו בזווית העין, את פסק הזמן מהיומיום מחליף הסמארטפון שמצלצל בכל רגע, והופ – למרות שהוצאנו מזרן יוגה (ניתן לרכוש באתר ד"ר גב), אנחנו פשוט לא משתמשים בו. ייתכן שאימון ללא מדריך צמוד הוא באמת משימה בלתי אפשרית?

 

החדשות הטובות הן שאם אתם כבר מכירים את התרגילים הנדרשים, זו ממש לא בעיה להמשיך בבית. אימון עם מדריך יקנה לכם את ההיכרות הנדרשת עם כל תנוחה, אבל בין לבין אין סיבה שלא תיהנו מיוגה גם בסביבה הביתית. מתאמנים רבים מתקשים לתרגל יוגה בסביבה חדשה, אבל בסופו של דבר היכולת להתמיד היא אתגר פחות מורכב ממה שחשבתם. איך מצליחים ליהנות ולהתחייב לאורך זמן גם לתרגול בבית? 


  • לא מתחילים היישר מהמקום שבו הפסקנו

אז נכון שבחדר הכושר אתם אולי כבר רגילים לאימון ממושך, אבל כשמתחילים לתרגל יוגה בבית חשוב להבין שנצטרך זמן להתאקלם מחדש. מתאמנים רבים מתאכזבים מכך שהם לא מצליחים להגיע ישר לאותם ההישגים, מה שעלול לגרום להם לוותר אחרי כמה ניסיונות. זכרו שבכל מקרה, אימון קצר עדיף על מצב של ישיבה מול המחשב, ולכן זו המטרה שכדאי שתציבו לעצמכם בשלב הראשון. 


  • קובעים זמן ומקום

למרות ששגרה של אימון ביתי היא דבר שלוקח זמן להתרגל אליו, זה עדיין לא אומר שמומלץ לתרגל באופן ספונטני. המחויבות שלנו כלפי חדרי הכושר או חוגי היוגה, נובעת לא רק מהתשלום אלא גם מהעובדה שאנחנו מפנים עבורם זמן קבוע בלו"ז. מה שאומר שגם כשאתם מתרגלים יוגה בבית, בחרו לעצמכם מראש את החלל והזמן שבו תרצו להתאמן. כתבו את הזמן ביומן, הוציאו מזרן יוגה, החליפו לבגדי ספורט ונסו למלא את ההתחייבות שלכם. 


  • מקשטים את חלל האימון

בחרתם מקום? בין אם מדובר בפינה בסלון או בכל נקודה אחרת בבית, הפכו אותה ל"אזור היוגה" שלכם על ידי קישוט קטן שיכניס אתכם לאווירה. זה יכול להיות נר ריחני, תמונה שמעוררת בכם השראה או אפילו צמח חדש. תופתעו עד כמה השינוי הקטן יעזור לכם לקבל יותר מוטיבציה בפעם הבאה שתרצו לפרוש מזרון יוגה ולצאת לדרך.


  • עולים על מצב טיסה

ולבסוף, נסו להיפרד מהסמארטפון. שימו אותו על מצב טיסה או לפחות הניחו אותו רחוק, כדי לא להתפתות להציץ בכל הודעה בוואטסאפ. נכון, ייתכן שזה האתגר הגדול ביותר ברשימה, אבל אין ספק שהרווחתם את השקט הזה ביושר.